Nieuwe ‘lempkes’ in Gassel

Sfeervolle kerstverlichting 13 december ontstoken

Nieuwe ‘lempkes’ in Gassel

– Door Freddy Klooté
GASSEL – Zondag 13 december wordt de kerstverlichting in de Julianaboom op het plein in Gassel opnieuw ontstoken. Na drie jaar zijn de door de ondernemersvereniging van Gassel geschonken lampjes versleten. En, zoals dat in Gassel een goede gewoonte is, laten ze hun nieuwe verlichting met een feestje het licht doen zien.

Ut Turp heeft het initiatief hiertoe genomen en er meer dan een jaar over gedaan om tot een geheel nieuwe kerstverlichting te komen. Dankzij de vele vrijwilligers en sponsoren komt de nieuwe verlichting nu aan 15 lantaarnpalen te hangen. Natuurlijk gaat het licht aan in aanwezigheid van alle dorpsgenoten. Een orkest zorgt voor passende kerstmuziek en de gezelligheid op het Julianaplein wordt vergroot door het branden van vuurkorven. Samen met de Dorpsraad Gassel, Ut Turp en de aanwezigen kan men genieten van de nieuwe ‘lempkes’ met in de hand een glaasje glühwein of een stevige kop erwtensoep. Tussen 17 en 18 uur zullen de donkere dagen vóór Kerstmis een fraai lichtmoment in Gassel kennen.